3- RINGKASAN PRODUK

Teknologi ini berasaskan kepada menhancurkan atom air dalam kenderaan itu sendiri, dan gas yang keluar darinya tidak digunakan untuk menjalankan kenderaan tetapi untuk meningkatkan prestasi pembakaran. Tidak perlu melakukan apa apa ubahsuai system enjin kenderaan anda.

Teknologi ini telah berusia lebih 91 tahun lamanya. Apa yang dibuat ialah membangunkanya semula secara lebih simple, selamat dan murah. Walaupun tidak dinafikan adanya Hydrogen Generator yang canggih sekarang ini tetapi ianya takmampu kita miliki. Electrolyzer, bubbler dan bekas di sepadukan bagi menjadikannya satu alatan yang ringkas dan mudah dipasang oleh sesiapa saja.
Faedah lain dari coiled/spiraled electrode WIRES – yang tidak berupa plate. Magnetic vortex yang diujudkan olehnya menolong memecahkan atom air, jadi kita tak perlukan kuasa yang banyak dari system elektrik kenderaan dan dgn ini menjadikan system ini mudah dan murah. Tiga factor besar yang berjalan serentak untuk memecahkan atom air: Arus terus letrik melalui dawai electrode, magnetic vortex yang terjadi kerana bentuk electrodes, dan tekanan vacuum yang memang sediada dalam enjin kenderaan anda.

Teknologi ini akan mengurangkan asap toxic dari exhaust dan meningkatkan perbatuan, semata mata kerana berlakunya KESEMPURNAAN PEMBAKARAN DALAM KEBOK. Kebanyakan pembakaran dalam enjin kenderaan hari ini mengalami kecekapan rendah di antara 20%-25%, seperti yang selalu diberitahu oleh mana mana makanik,di mana 75%-80% dari fuel, tidak habis terbakar untuk pergerakan kenderaan tetapi menjadi daki karbon dan pencemaran toxic dalam asap kenderaan , suhu panas dan gegaran bunyi bising.

MASAALAH BESAR IALAH TITIS BAHAN BAKAR YANG AGAK BESAR SEMASA PEMBAKARAN. Hydrogen yang sangat kecil akan memecahkan titis bahan bakar itu kepada lebih kecil sebelum bahan bakar dan hydrogen masuk kedalam kebok, hydrogen-enhanced mixture ini sangat berkesan untuk membakar dengan sempurna. Di samping prestasi yang tinggi, ianya membersihkan karbon dalam kebok dan akan menyebabkan perjalanan kenderaan lebih tenang dan senyap dari gegaran.

Teknologi ini bukanlah bertujuan membolehkan kenderaan menggunakan air sepenuhnya. Matlamatnya bukan untuk menggantikan fuel yang ada, tetapi mengurangkan penggunaannya dan meningkatkan dayanya. Ianya mungkin membuka kemungkinan kepada teknologi Bahan bakar air sepenuhnya masa akan datang. Dalam keadaan enjin yang baik tunningnya, ia boleh menggandakan perbatuan, lalu memberikan kesaimbangan tenaga yang baru-separuh fuel separuh air. Hanya sedikit saja air digunakan, dalam kenderaan kecil ia bolih mencapai 2,700 batu untuk segelen air.

Bukan semua kenderaan, tergantung kepada beban dan keadaan pemanduan mendapat prestasi yang sama. Atas sebab sebab ethical, kita hanya menjangkakan penjimatan sehingga 50% walau pun banyak pengguna menyatakan mereka mendapat penjimatan sehingga 80%. Penjimatan ini menggambarkan bahawa kita patut buat sesuatu baik kerana penjimatan itu sendiri mahupun kerana sikap hidup yang mahukan udara bersih. Ianya mampu dan praktikal. Kita mahukan orang yang berani mencuba bukan orang yang menerima saja keadaan harga fuel tinggi atau pun pencemaran yang mencengkam kehidupan. Dan lagi ianya bukan dijual secara MLM yang menjual barangan berharga RM500 bagi barangan hanya berharga RM100 !!.

Buat masa kini, teknologi ini hanya untuk kenderaan petrol dan disel sahaja. Percubaan masih dijalankan untuk kenderaan yang menggunakan LPG/CNG dan generator tidak bergerak.

www.http://cyberstokist.wordpress.com.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: