SEBENARNYA APA YG BERLAKU DALAM ENJIN KERETA SAYA BILA PASANG HYDROGEN BOOSTER(HB)?

kalau nak belajar buat sendiri klik di bawah:

http://www.cyberstokist.wordpress.com/anda-mahu-belajar-membuat-hydrogen-booster-online/

Percampuran HG(hydrogen gas) dgn fuel dan udara memberi kesan segera menambahkan kadar octane mana mana fuel, ertinya berapa banyak fuel boleh di’compress’ sebelum dibakar. Fuel berkadar rendah (what’s called “Regular” ) membakar lebih mudah dari kadar octane tinggi kerana ianya menggunakan kadar ‘compress’ yang rendah. Ini menyebabkan fuel terbakar lebih awal sebelum piston di point paling tinggi TDC point( Top Dead Center point), menyebabkan ianya kurang effisyen, kerana itulah ‘power’ kurang dalam fuel regular. HG akan menyebabkan fuel walaupun regular (low octane grade) membakar lebih perlahan macam fuel octane grade tinggi. Menjadikan ianya sebagai grade tinggi octane bermakna lebih kuasa kerna pembakaran berlaku sehampir TDC point, jadi pembakaran lebih sempurna dan lebih effisyen, ini menjadikan kurang pembaziran fuel dan mengurangkan penggunaan fuel.
You see, teknologi ini bukan kita guna air sepenuhnya tetapi menambahkan HG dalam pembakaran sebagai ‘supplement” kepada fuel yang kita gunakan sekarang. Ianya memberi kesan supaya fuel yang kita gunakan itu bertindak lebih effisyen, dalam kes ini adalah tindakbalas free energy (water yang bertukar kepada HG dengan udara dan fuel). Itulah yang berlaku dalam enjin kerta anda!!!
BANYAK MANA PAKAI AIR?
Sedikit sahaja. satu galen boleh tahan sampai 2-3 bulan. One lb Hydrogen mempunya 80% energy tetapi apabila ditukerkan kepada HHO(Brown gas yang dikeluarkan oleh HB) akan menjadi 300%. Sati gelen air bila bertukar menjadi HHO, akan menjadi 1,866 gelen combustible gas ! SEE VIDEO a
KLIK DI SINI
Saya fikir hanya inilah sahaja cara dimana sebenarnya boleh berlakunya ‘saving fuel’. Cara lain seperti memsang charge arus letrik atau magnetic tidak boleh menjaminkan ‘saving’ tadi kerana ia tidak menambah pembakaran. Cara lain seperti memasukkan aditif berupa minyak atau semacam pill pula tidak menjimatkan kerana anda kena membelinya selalu-contuhnya memasukkan sebiji pill bagi satu tangki minyak, cuba kira, RM2.70 seliter X 60 liter + RM22.00(sebiji pill) =RM184.00 atau kos seliter=RM3.06. atau 13% daripada harga petrol asal. Jadi kalau ‘saving’ 13% baru balik modal. Belum tentu ‘saving’ lagi.
AH PENING KEPALA. PAKAI MAGNET DAN PILL SAJA LAH. BOLEH TAPI KLIK DISINI DULU.
KLIK DISINI UNTUK MENGETAHUI PRO DAN CON PELBAGAI ALAT FUEL SAVER.
MUNGKIN PERTANYAN ANDA SUDAH ADA JAWAPAN.KLIK SINI

5 Responses to “SEBENARNYA APA YG BERLAKU DALAM ENJIN KERETA SAYA BILA PASANG HYDROGEN BOOSTER(HB)?”

  1. salam, bagaimana hendak menghasilkan hydrogen seiring dengan rpm, bolehkah elektrikal wayarnye di sambung terus ke alternator di bahagian voltage tinggi?

  2. En M krol
    saya tak pernah cuba. Ta[i HHo tidak bergantung kepada speed sebagai faktor utama.

  3. En M krol
    saya tak pernah cuba. Tapi HHo tidak bergantung kepada speed sebagai faktor utama.

  4. Saya berminat nak tahu lebih lanjut..macamana?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: